Обучение и Дейности

“Когато се чувстваме в безопасност и свързани, мозъкът ни е готов да учи.”

д-р Габор Мате

Образователна програма

Обучение и Допълнителни дейности

Всяка възрастова група се обучава по утвърдена от МОН програма като се покриват необходимите за развитието на децата знания и умения. Предлагаме и редица допълнителни дейности за развиване на интересите и талантите на децата.

Как се вплита това във всичко през годината:

  • Празници: честваме ги като общност – родители, деца и екип – с демократично участие, творчество и смисъл (не просто спектакъл, а преживяване).
  • Учене: през ритъм и движение – интегрираме ритмични движения, работа с рефлекси и сетивно учене.
  • Игра: свободна, но насочена към изграждане на социални умения и саморегулация.
  • Проекти:  всяка година имаме специални теми, с които цялата ни общност е ангажирана 

“В нашата малка вселена детето расте свободно, родителят е партньор, учителят е
водач, а общността е дом.”

Адаптационна програма

Когато децата викат, тропат, отказват или се отдръпват, това често е зов за свързаност и сигурност. Именно затова в „Бобче Топче“ създадохме програмата „Уверени родители, спокойни деца“ – за да превърнем този труден преход в лек и свързващ опит за цялото семейство.

Преминаваме заедно през три етапа :

  •  Основна фаза – Родителят присъства активно. Детето опознава средата, докато
    се чувства в безопасност.
  • Стабилизираща фаза – Постепенно специалистът поема водещата роля, а родителят се отдръпва.
  •  Заключителна фаза – Детето остава самостоятелно в групата, а родителят го изпраща с увереност.

 

Адаптацията не е да оставиш детето и да чакаш да свикне. Това е пътешествие
на свързаност, в което вървят заедно – родители, учители и деца.

Сензорно-моторна интеграция

Движението е езикът на детството. Всеки от нас се ражда с първични рефлекси. Те са автоматични реакции на тялото, които ни помагат да оцелеем. С времето тези рефлекси трябва да се интегрират, за да освободят място за по-зрели движения и умения: пълзене, ходене, внимание, координация.
Когато този процес се забави, детето може да бъде по-неспокойно, да се затруднява с концентрацията, да реагира бурно на промени или да се чувства несигурно в тялото си.

Ние работим по утвърдени международни програми за интеграция на първичните рефлекси – Rhythmic Movement Training International, с научна основа и доказан ефект върху :

  • концентрацията
  • емоционалната устойчивос
  • развиване на смелост

Движението е първият разговор между тялото и ума. Когато го уважаваме, децата започват да говорят на езика на увереността и ученето. – Гергана Маркова, PhD

Емоционална интелигентност

Спазваме уважителния стил на общуване, следвайки принципите на демократичното образование и възпитание.

В основата му стои :

  • приемането на личността в нейната цялост
  • ясните правила  и граници
  • обучението в нови умения и изграждане на самостоятелност
  • даването на безопасен избор и позволяването на понасяне на последствиата от него

Родителството не е да оформяме детето по наш образ, а да вървим до него, докато то открива себе си. – д-р Шефали Цабари

Група Шушулки – 1-3г

В група Шушулки залагаме на двигателно развитие, сензорна стимулация и интеграция. Отговаряме на нуждите на най-малките по топъл начин, за да развият своето усещане за сигурност и свързаност. Учебните занятия са кратки и под формата на игра, песни и игри с ритъм и движение. В група Шушулки фокусът ни е върху :

  • Качествена и плавна адаптация
  • Развиване на доверие между детето и неговите учители.
  • Езиково-говорно и речево развитие.
  • Двигателно развитие
  • Създаване на доверителна връзка между родителите и екипа на детската градина

Група Грахчета 3-4 г

Постепенно започваме да стимулираме самостоятелност и наблюдателност към собствените и чуждите действия, емоции и поведение. Учебните занятия продължават в игрова форма. Съобразявайки се с образователните стандарти и следвайки потребностите на децата в тази възраст, ние надграждаме знанията и уменията им като работим за : 

  • емоционална стабилност и първи умения за саморегулация
  • прецизиране на двигарелните умения и планиране на сложни операции
  • обучение по основните направления чрез игра

Група Фасулчета 4-5г

В тази възраст децата проявяват засилен интерес към света около тях, изграждат първите си трайни приятелства и се учат на сътрудничество. Продължаваме да учим чрез игра, но включваме повече структурирани дейности и проекти, които развиват познавателните им умения. Насърчаваме изследователския дух и желанието за самостоятелно справяне. Основни акценти в работата ни са:

  • Укрепване на социалните умения и позитивна комуникация

  • Стимулиране на мисловната активност и логическо мислене

  • Развитие на фината моторика и подготовка за графични дейности

  • Разширяване на речниковия запас и устна свързана реч

  • Създаване на навици за самостоятелност и отговорност в групова среда.

Група Бобчета 5-6 г

В подготвителната към училище възраст, децата демонстрират нарастваща концентрация и устойчивост в изпълнението на задачи. Стимулираме увереността им в собствените възможности и насърчаваме активно участие в учебния процес. Работим по интегриран подход, включващ изкуства, наука, език и математика, с акцент върху творческо мислене и лична изява. Основни цели на групата са:

  • Затвърждаване на езиковите умения и развитие на разказвателна реч

  • Работа по изграждане на предучилищна грамотност и математически представи

  • Развиване на емоционална зрялост и устойчивост

  • Подкрепа в изграждането на лична идентичност и уважение към другите

  • Създаване на навици за организираност, концентрация и самоконтрол

Група Орехчета 6-7 г

Това е последната и най-интензивна година преди тръгване на училище. Децата активно развиват познавателните си умения и лична мотивация за учене. Работим за плавен и уверен преход към училищната среда чрез целенасочени обучителни дейности и социално-емоционална подкрепа. Програмата е балансирана между познавателно развитие, творчество и игра. В тази група се стремим към:

  • Изграждане на училищна готовност във всички образователни направления

  • Затвърждаване на самостоятелност, отговорност и умения за работа по задачи

  • Развитие на емоционална интелигентност и междуличностни отношения

  • Подкрепа в изграждането на положителна самооценка и увереност

  • Създаване на положителна нагласа към учене и предстоящите училищни предизвикателства

Често Задавани Въпроси

1. От каква възраст приемате деца?

В Бобче Топче имаме яслена група от 1 до 3 години и градински групи до 7 години. Приемаме деца, които могат да ходят самостоятелно и не са кърмени през деня.

2. Предлагате ли присъствие на родител и адаптация?

Да, работим по авторска програма за адаптция клас Подготве, съставена от собственика на градината д-р Гергана Маркова. Всеки родител, който стане част от градината ни, преминава през обучение и индивидуален разговор за етапите и процеса на адаптация.

3. Има ли възможност за полудневно посещение на детската градина?

В началния процес на адаптация децата тръгват на обяд, след което постепенно удължават престоя си в градината ни. След този период можете да посочите, че желаете детето ви да посешава градината по половин ден, но това не променя стойността на месечната такса.

4. Каква е таксата?

Месечната такса е 1450лв / 741,37 евро, като се подписва договор за обучение. Еднократни такси се заплащат както следва : Обучение Адаптация 500лв/255,65 евро; Такса за запазване на мястото – 1450лв / 741,37 евро

5. Учебната програма по МОН ли е?

Да, децата се обучават по програми, одобрени от МОН. В яслена група работим с учебните материали Малка приказна пътечка на издателство Булвест 2000. В групите от 3 до 7 г обучаваме по познавателни книжки Моливко на издателство Слово.

6. Предлагате ли извънкласни дейности?

Да, предлагаме по няколко класа всяка година. На предварителната среща ще се запознаете с актуалната програма. В началото на всяка учебна година провеждаме родителска среща, на която ви запознаваме с възможностите за допълнителни дейности.

Share This