За нас
„Бобче Топче“ не е просто детска градина.
То е малка вселена, в която детството се живее.
Добре дошли!
Тук, в нашата малка вселена, децата не просто учат. Те изследват, грешат, успяват, падат, стават, задават безброй „защо“ и намират своите отговори. И докато го правят, ние учителите и родителите сме техният сигурен бряг.
Вярваме, че всяко дете е като малко бобче със скрит в себе си потенциал, който чака да покълне. Нашата задача е не да го оформим по наш образ, а да му дадем почвата, водата и светлината, за да се развие по своя начин. В „Бобче Топче“ свързаността и окуражаването не са просто методи – те са нашият език. Вярваме, че децата израстват най-силно там, където се чувстват видяни, чути и уважени.
Добре дошли в нашата общност. Тук детството не се бърза. То се живее.
Каним ви на виртуална разходка в нашата детска градина, сгушена в полите на Витоша, в кв. Драгалевци
Основана през 2018 г
Член на БАЧУ от 2021 г
Регистрирана в МОН през 2020 г с удостоверение № 281
Прилага програма Ритмични движения от 2021г
Нашата История
Като майка и специалист знам колко много остава невидимо в пътя на родителството – колко малко подкрепа има за жената, докато става майка, за бебето, докато се учи да бъде в света, и за бащата, който също търси своето място и учи как да бъде опора. Родителството не е самостоятелен път – то е общо пътуване. И когато майката, бащата и детето се видят един друг в този процес, тогава семейството започва да диша като едно цяло.
Исках място, където децата не просто „тръгват“, а разцъфват. Където майката не просто „оцелява“, а намира своята опора. Където бащата не остава в сянка, а присъства – силно, нежно, по своя начин. Исках място, където професионализмът и човечността не са разделени, а се допълват, както членовете на едно семейство.
Днес „Бобче Топче“ е сърцето на моята работа. То носи както личната ми история, така и експертизата ми като преподавател, обучител, консултант, терапевт. Не го създадох, за да бъде “място за гледане на деца”. Създадох го, за да бъде начало, което има смисъл – лично, професионално и дълбоко човешко.
д-р Гергана Маркова – основател и собственик на ЧДГ Бобче Топче
Философия & Мисия
- Детето расте най-добре, когато се чувства свързано – с групата, с учителите, със себе си.
- Истинското развитие идва от играта и движението, а не от натрупването на сухи знания.
- Уважението и окуражаването са по-силни от контрола и наказанията.
- Родителите не са зрители. Те са партньори в нашата общност.
“Вярваме, че всяко дете носи в себе си цяла вселена от възможности. Нашата задача е да му дадем корени, за да се чувства свързано, и криле, за да полети към своя пълен потенциал.”
Гергана Маркова, PhD – Основател и вдъхновител на „Бобче Топче“
Адаптация –
Уверени родители, спокойни деца
Първите дни в детската градина или яслата са голямо предизвикателство – за детето и за родителите. За нас адаптацията не е просто „свикване с новото място“. Тя е деликатен процес на изграждане на доверие и сигурност, който определя как детето ще се чувства в новата си среда.
Затова е разработена собствена авторска програма за адаптация „Уверени родители, спокойни деца“, създадена от д-р Гергана Маркова и успешно прилагана във всички групи на „Бобче Топче“. Тя е вдъхновена от Берлинския модел и принципите на Адлеровата психология, като съчетава:
- Индивидуален подход
- Доказани методи за невродвигателното
развитие – Rhythmic Movement Training International (RMTi) - Активно участие на родителите
- Фокус върху емоционалната регулация
Какво предлагаме
Адаптация и индивидуален подход
Всяко ново дете преминава през плавен процес на адаптация.
Всеки родител се среща с екипа и учителите на своето дете на предварителен разговор, за да бъде спокоен и уверен, че детето му е в сигурни ръце.
Всяко семейство получава регулярна обратна връзка и индивидуална подкрепа според своите потребности.
Екипът ни създаде авторско обучение за родители, следвайки етапите на адаптация и от учебната 2025/2026 г то е достъпно за всеки нов родител.
Вярваме, че деца, родители и учители са трите страни в този важен процес и всеки има своята важна роля, за да се отдели детето спокойно от живота у дома.
Обучение и допълнителни дейности
Група Шушулки 1-3 г
В група Шушулки залагаме на двигателно развитие, сензорна стимулация и интеграция. Отговаряме на нуждите на най-малките по топъл начин, за да развият своето усещане за сигурност и свързаност. Учебните занятия са кратки и под формата на игра, песни и игри с ритъм и движение.
Група Грахчета 3-4г
Постепенно започваме да стимулираме самостоятелност и наблюдателност към собствените и чуждите действия, емоции и поведение. Учебните занятия продължават в игрова форма. Започваме с първите знание, които научаваме с игрови подход.
Група Фасулчета 4-5 г
Творчеството навлиза в своя пик, затова насърчаваме всяко дете да изразява себе си. Започваме да опознаваме по-добре “учебните предмети” и усложняваме задачите.
Група Бобчета 5-6г
Започва все по-озъзната и целенасочена подготовка за училище. Докато движението все още е неизменна част от ежедневието ни, педагогическите ситуации са по-предизвикателни и покриваме материал, който да подготви децата за ученето и удоволствието от него.
Група Орехчета 6-7г
Предучилищната възраст е изпълнена с много повече учебна дейност. Не забравяме, че мозъкът учи най-добре през преживяването. Подготвяме децата да разпознават букви, цифри, да сричкуват, изброяват и смятат.
Емоционална грамотност и сензорно-моторно развитие
Нашите учители се обучават в програма Ритмични движения, за да подпомагат всяко едно дете да развива добро усещане, координация, организация, контрол на тялото, емоциите и поведението – а именно това е необходимата и стабилна основа за училище.
Екипът ни е обучен и във философията и приложението на Индивидуалната психолигия, за да общува пълноценно с децата за изграждане на сигурност, увереност, емпатия и активност.
Кои сме ние
Нашите учители са сертифицирани в Адлерианската философия (индивидуална психология), което гарантира, че всяко дете е видяно, чуто и подкрепено да намери своето място в общността.
Гергана Маркова
основател, специалист ранно детско развитие
Нина Русева
директор и учител
Мария Томовска
учител
Карина Димитрова
учител
Христо Найденов
административен мениджър
Даниела Парцалева
помощник-възпитател
Теодора Стефанова
помощник на учителя
Ерика Гергова
помощник-възпитател